Laparoskopik Cerrahi

1980 ‘li yılların başında karnın karbondioksit ile belli bir basınca kadar doldurularak oluşturulan bir müdahale alanında kamera ve kapalı yönteme uygun el aletleri ile cerrahi müdahaleler yapılması yanı laparoskopi gelişmeye başlamıştır.

Laparoskopik cerrahi tekniğin uygun olması nedeniyle öncelikle safra yolları, kasık ve karın fıtıkları ve apandisit gibi hastalıklarda tedavi amacıyla kullanılmıştır.

Laparoskopik cerrahinin hastaların hastanede kalış süreleri, enfeksiyon oranları, ağrı, günlük aktivite ve işe dönüş süreleri üzerine olumlu etkileri zamanla görülmüştür. Bu durum genel cerrahi özelinde mide, kalın ve ince barsak, yemek borusu hastalıkları ve kanser cerrahisi gibi özellik arz eden komplike tekniklerde de laparoskopik cerrahinin kullanılmasını sağlamıştır.

Bugün mide, barsak, safra yolları, pankreas, yemek borusu, obezite tedavisi, karaciğer hastalıklarının laparoskopik cerrahi ile giderilmesine İleri Laparoskopik Cerrahi adını veriyoruz. Ülkemiz ve şehrimiz özelinde de adı geçen hastalıkların cerrahi tedavisinde ileri laparoskopiyi başarı ile kullanıyoruz.

İleri laparoskopinin yaygınlaşmasında da özellikle enerji cihazları adı verilen aletlerin gelişmesi de önemli yer tutmaktadır.

Günümüzde maliyet hesabının çok önem arz ettiği her iş alanında ileri laparoskopik ya da laparoskopik cerrahi ülke ekonomilerine azalan hastanede kalış süreleri, hızlı işe ve günlük aktiviteye dönüş, azalan enfeksiyon oran ve harcamaları nedeniyle ciddi katkı sunmaktadır.